Knight-chess-800x532

Schaakclub Vegtlust is een gezellige vereniging met leden uit Maarssen, Breukelen, Loenen (Stichtse Vecht), De Meern, Vleuten, Leidsche Rijn en Utrecht. Vegtlust heeft een eigen senioren- en jeugdafdeling.

Gedurende het seizoen zijn er verschillende activiteiten, waaruit de veelzijdigheid van het schaakspel en de activiteiten van Schaakclub Vegtlust blijkt. Volwassenen spelen competitie, snelschaken, rapidschaken, extern tegen andere verenigingen, fischer randomschaak en een simultaan van de clubkampioen. Ook wordt er les aan volwassenen gegeven.

Schaakclub Vegtlust heeft een grote jeugdafdeling, waar op de vrijdagavond de jeugd de strijd met elkaar aanbindt. Een jaar bestaat uit twee of drie cycli, waar mooie prijzen zijn te winnen. Ook worden er speciale toernooien gedurende het jaar georganiseerd. De jeugd krijgt bovendien, voordat er wordt geschaakt, eerst 45 minuten les aan de hand van de Stappenmethode van de Koninklijke Nederlandse Schaakbond. Aan het eind van het jaar is er een officieel diploma te behalen.

Wil je eerst meer informatie of heb je nog vragen, neem dan contact op met Denise Vissers (06-24517094) of stuur een mail naar jeugdcommissie@schaakclubvegtlust.nl (jeugd) of seniorencommissie@schaakclubvegtlust.nl (volwassenen). Meer informatie vind je bij Lid worden.